Elde DoeDag
- Kennismakingsactiviteiten
-
Datum: Donderdag 13 november 2025
-
Locatie:
Schijndel
Maak kennis met (beroeps)opleidingen en (toekomstige) beroepen tijdens de Elde DoeDag.
- Tijd: 08.45 tot 13.45 uur
- Rondes : Twee
- Aanmelden: zie aanmeldformulier hieronder.
Na ontvangst van de aanmeldingen gaan we aan de slag met de indeling van de dag. Hierover verstrekken we uiterlijk twee weken voor aanvang van de DoeDag informatie.
Leerlingen uit groep 7 en 8 ervaren tijdens deze dag hoe het is om deel te nemen aan activiteiten en opdrachten gerelateerd aan de profielen: techniek, zorg & welzijn, groen en dienstverlening & producten / de theoretische leerweg.
Techniek
Binnen het profiel Techniek verkennen leerlingen hoe techniek en bouw een belangrijke rol spelen in de wereld om ons heen. Zij maken kennis met metaalbewerking, installaties en elektriciteit, maar ook met bouwen, timmeren, metselen en meubelmakerij. In de werkplaats gaan leerlingen aan de slag met echte materialen en gereedschappen en ervaren zij wat de technische en bouwsector te bieden heeft.
Zorg & Welzijn
Bij Zorg & Welzijn maken basisschoolleerlingen kennis met het profiel Zorg & Welzijn. Dit profiel is geschikt voor leerlingen die sociaal zijn en graag iets voor anderen betekenen. Ze ervaren hoe het is om te verzorgen, te koken en aandacht te besteden aan uiterlijke verzorging en krijgen zo een eerste indruk van de zorg- en welzijnssector.
Groen
Leerlingen die graag buiten zijn en werken met dieren, planten en voeding voelen zich thuis in het profiel Groen. Tijdens de Elde DoeDag maken leerlingen op een actieve manier kennis met het profiel doordat zij tijdens het maken van kleine opdrachten meer te weten komen over dierenverzorging en tuinieren.
DnP & TL
Bij DnP & TL maken leerlingen kennis met zowel het profiel Dienstverlening & Producten als de Theoretische Leerweg. Bij DnP draait alles om ICT, techniek, ontwerpen, hospitality, horeca, biologie en economie. Dit profiel past bij leerlingen die ondernemend zijn en graag out-of-the-box denken. Bij TL volgen leerlingen een meer theoretische richting. Ze maken opdrachten en lossen vraagstukken op die bijvoorbeeld te maken hebben met geschiedenis of aardrijkskunde.